شستن بدنه خودرو چگونه و در چه زمانی؟

سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

شستن بدنه خودرو چگونه و در چه زمانی؟

به نظر من بهترین زمان ، زمانیست که شما انرژی کافی رو برای اینکار داشته باشید فراموش نکنید تنظیف پر شتاب خودرو تنها باعث صدمه دیدن رنگ و همچنین دلچسب نبودن نتیجه کار خواهد بود.
ولی حدالامکان سعی کنید قبل از انباشته شدن مقادیر زیادی از گلها و کثافات جاده ای اون رو به حالت اول بازگردونید.
چرا که اضافه شدن لایه های گل بر روی بدنه خودروی شما باعث میشه که آب دیرتر از هر موقعی از روی سطح بدنه خشک بشه و این مورد کمک شایانی به پوسیدگی زودهنگام خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که باران به خودی خودی اسیدیست و باعث خوردگی رنگ میشه و وقتی که بارون رو زمین میریزه مقادیر زیادی از دود ، روغن و دیگر فرآورده های نفتی حاصل از سر ریز خودروها با اون ادغام میشه و به روی خودروی شما پاشیده میشه!
پس در این موارد بایستی هر چه زودتر به پاک کردن بدنه اقدام کرد.
به یاد داشته باشید صمغ درختان، تخم مرغ! و محلولهای روغنی خودرو به خصوص روغن هیدرولیک فرمون یک تهدید جدی برای رنگ محسوب میشن!
شستن بدنه بسته به اینکه چه مقدار از گرد و غبار یا گل بر روی بدنه باشه مقدار کمی متفاوته.
توجه داشته باشید که ریختن آب سرد بر روی بدنه ای که در معرض تابش خورشید قرار داشته یا داره میتونه موجبات ترک خوردن رنگو فراهم کنه.
همچنین شستشوی خودرو لزوما باید با آب سرد انجام بشه در صورتی که در کارواش ها برای تسریع از بین بردن چربیها از آب گرم(گاها کمی پایین تر از جوش!!) بهره گیری میکنن که میتونه در صورت تکرار باعث از بین رفتن کیفیت رنگ بشه.
توجه داشته باشید که شستشو رو حداقل بعد از نیم ساعت از اتمام کارکرد خودرو شروع کنید در غیر اینصورت حتی ممکنه به سیستم ترمز خودرو صدمه زده بشه.
مرحله اول: اگر ذرات خاک و سنگ ریزه روی بدنه قرار داره حداقل 10 دقیقه قبل از شستشوی خودرو باید آغشته به آب بشه که بسته به مقدارش میتونید چندین بار این کارو انجام بدین.
خصوصا توی فصلهای بارونی توصیه میشه که گلگیرهارو حداقل به صورت ماهانه شستشو بدید.

مرحله دوم: برای پاک کردن این ذرات ابتدا با یک دستمال(هر چه قدر منافذش ریز تر باشه بهتره) در حالی که شیر آب روی دستمال گرفته شده آروم روی بدنه میکشید ، دقت کنید که همون مرتبه اول کثیفیهای روی بدنه باید از بین برن و گرنه بیشتر باید خیس بخورن در غیر اینصورت پاک کردنشون میتونه بدنه رو خش دار بکنه.
بعد از هر بار کشیدن دستمال روی سطح بدنه میتونید اونو برای چند ثانیه زیر آب ماساژ بدین تا گل و لای از لابه لاش خارج بشن.
انجام این مرحله میتونه نهایتا زمانی بیش از 15 دقیقه رو از شما صلب کنه.

مرحله سوم: مقداری مایع شوینده رو توی سطل یا محفظه ای که داریم میریزیم و آبو با فشار زیادی روش پمپ میکنیم تا حسابی کف کنه ، توصیه اکید میکنم که فقط و فقط از مواد شوینده مخصوص اینکار بهره گیری کنید ، خیلی ها با آب خالی ماشینو میشورن من حتی دیدم با جارو دستی و روزنامه رو بدنه گلی ماشین میکشن! ولی اونایی هم که از پاک کننده ها استفاده ها میکن معمولا از پودر رختشویی استفاده میکنن یا در نهایت مایع ظرفشویی که توصیه میکنم که چنین کاری رو انجام ندید چرا که ذرات پودر رختشویی به صورت کامل تو آب حل نمیشن و با کشیدن بدنه رو خش دار میکنن و مایع ظرفشویی هم که خاصیت پاک کنندگی بالایی داره یک لایه نازک از رنگ ماشینو برای هر بار شستشو بر میداره که نهایتا ماشین و بی رنگ میکنه!
برای این مرحله توصیه میکنم از ابرهای اسفنجی بهره گیری کنید (ابرهای اسفنجی برای شستشوی خودرو رو از سوپر مارکتها میتونید تهیه کنید.) این ابرها که معمولا سطح زیادی دارن فقط برای شستن کلی بدنه مناسبن و به درد درزهای بدنه نمیخوره پس برای این کار از دستمال معمولی استفاده کنید.

در این مراحل در نظر داشته باشید:

1) استفاده از دستکش پلاستیکی
2) آب رو با فشار زیاد روی بدنه باز نکنید.
3) اجازه ندید کف روی بدنه خشک بشه.

مرحله چهارم: خوب حالا نوبت آبکشیه از سقف ماشین شروع کنید تا پایین که فک نمیکنم احتیاج به توضیح داشته باشه.

مرحله پنجم: بعد از این آب روی بدنه باید برداشته بشه وگرنه جای قطرات آب رو بدنه میمونه.
برای اینکار نیاز به دستمالی دارید که آبو به خوبی جذب کنه ، برای این منظور دستمالهایی که به عنوان دستمال تنظیف تو پارچه فروشی های سنتی به فروش میرسه از بهترینهاست.
فقط به یاد داشته باشید این دستمالها به دلیل موادی که توش میزنن اول حالت خشکی داره که برای نرم شدنش و قبل از اینکه با بدنه تماس پیدا کنه باید چندین بار شستشو و آب کشی بشه.
دستمالو به نرمی روی بدنه حرکت بدید تا آب روی بدنه کاملا گرفته شه درها ،لای درب موتور و صندوق عقب رو فراموش نکنید برای اینکار از یه دستمال دیگه بهره گیری کنید.

فراموش نکنید که در فضاهای بسته و مرطوب بعد از اینکار راهی برای گردش هوا انجام بدید
ضمنا شستن تایرها با فرچه و زیر شویی خودرو یادتون نره!

خرید بک لینک



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 26 آذر 1395برچسب:,

] [ 22:59 ] [ ]

[ ]